Emnet er delt inn i åtte moduler. Etter å ha undersøkt hva vi mener med "ledelse" i den første modulen, vurderer kurset deretter viktige utviklingstrekk i ledelsesteorier og hvordan disse gjelder for moderne organisasjoner.
Ledelse blir vedtatt avhengig av kontekst, og kurset anvender caser for å belyse praksis i dag. Både kreative næringer og prosjekter brukes til å utforske alternative tilnærminger til å lede.
Leders rolle i å sette og utforme organisasjonsstrategi blir også diskutert, og spørsmål om kjønn, kultur og etikk blir gjennomgått.
Oversikt MBA | |||
Fag | Type | Arrangeres med samlinger | Tilgjengelig nettstudium alle semestre |
People, work and org. | Kjernefag | Høstsemester | Ja |
Leadership, theory and practice | Kjernefag | Vårsemester | Ja |
Financial decicion | Kjernefag | Høstsemester | Ja |
Strategic marketing | Kjernefag | Vårsemester | Ja |
Delivering successful projects | Kjernefag | Vårsemester | Ja |
Developing and executing strategy | Kjernefag | Høstsemester | Ja |
Diverse fag | Valgfag | Nei | Ja |